SEO Trendleri 2022 de Neler Olacak? Nelere Odaklanmalıyız?
SEO Trendleri 2022 Google güncellemeleri ve algoritma yenilikleri SERP’teki web sitelerini doğrudan etkileyebiliyor.
SEO çalışmalarımızda veya karşılaşabileceğimiz herhangi bir organik trafik silkelenmesinde Google güncellemelerini kontrol ederek anlam çıkarabiliriz.
SEO Trendleri 2022 de Neler Olacak ?
Bu zamana kadar gelen Google güncellemelerini bilmek aslında Google’un neyi amaçladığını anlamamızı yarar sağlıyor.
Önceki yıllarda (2000’den bu yana) gördüğümüz güncellemelerin çoğu aslında temelinde kullanıcılara iyi bir deneyim yaşatmakla alakalıdır.
- – Sorgular artık daha da alakalı içerikleri göstermeye başlayacak.
- – Son aramalara dayalı kişiselleştirilmiş sonuçlar karşımıza çıkacak. (Böylelikle kişiye özel bir SERP ekranı görebiliriz.)
- – Çok dilli arama sayesinde aradığımız sorguları tüm dillerde sonuçlarını görebileceğiz.
- – Mobil kullanım artacak böylelikle mobil uyumluluk metriği çok daha önemli hale gelecek.
(Bir araştırmaya göre 2025 yılına kadar internet kullanıcıların %73’ü tamamen mobil cihaz kullanacak.) - – Sesli aramalar artacak, SEO’nuzu geliştirmek için anahtar kelimelere ve daha uzun kelime öbeklerine odaklanmalısınız, sesli aramalar doğal olarak daha uzun ifadelerle en iyi sonucu verir.
- – Semantik SEO önemli olacak. Anlamsal olarak alakalı anahtar kelimeler daha fazla öneme sahip olacak. Google artık sadece kelime dizilerine bakmıyor. Bu, sorgunun bağlamını analiz etmek ve kullanıcının arama amacını anlamaya çalışmalıyız.
- – EAT kriterlerini karşılayan web siteleri daha üst sıralarda yer alacak.
- – Site hızı 2022 ve sonrasında çok önemli bir metrik haline gelecek, kullanıcı deneyimiyle doğrudan ilişkili olan site hızını optimize etmeyen siteler sıralama kaybedecek.
- – Daha fazla index problemleri yaşayabiliriz, her gün milyonlarca web sayfası kuruluyor. Tüm bunların indexlenmesi bir tarama maliyeti yaratıyor. Google, kaliteli ve benzersiz siteleri taramayı tercih edecek, değersiz ve kalitesiz sitelere tarama bütçesi ayırmayacak.
Not:
Kaliteli bir SEO çalışması sayesinde organik trafiğiniz arttırabilirsiniz. Buradaki ipucumuz kullanıcı gibi düşünmek olacak. Mevcut müşterileriniz ile etkileşime girerek;
Sitenizin güvenilir olup olmadığını,
İyi bir tasarıma sahip olup olmadığını,
Kısacası alışveriş veya hizmet alırken sitede yaşadıkları deneyimi öğrenmeniz optimizasyon sürecinize büyük katkı sağlar.