üst reklem

Meta Etiketlerin Tam Listesi, SEO İçin Neden Önemlidir ve Nasıl Yazılır?

Meta Etiketlerin Tam Listesi SEO Icin Neden Onemlidir ve Nasil.jpgkeepProtocol
Kategori: Genel
Temmuz 18 2021
: 0
alt reklam

Meta Etiketlerin Tam Listesi, SEO İçin Neden Önemlidir ve Nasıl Yazılır?

Meta etiketler, bir web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü artırmak için kullanılabilir, bu nedenle SEO için inkar edilemez derecede önemlidirler.

Öte yandan, yanlış yazılırsa web sitenizin SEO sıralamasını olumsuz yönde etkileyebilirler.

Şimdi meta etiketlerin ne olduğunu, SEO için neden önemli olduklarını ve avantajlardan yararlanmak için bunları nasıl doğru şekilde kullanacağımızı keşfedelim.

Meta etiketler nelerdir?

Meta etiketler, Google gibi arama motoru robotları tarafından taranabilen HTML kod parçacıklarıdır.

SERP’lerde bir web sayfasının görünürlüğünü belirlemede etkilidirler. Meta etiketler eklenir sayfaların bölümü ve yalnızca HTML kodunda görülebilir:

koddaki meta etiketlere bir örnek

Meta etiketler SEO için neden önemlidir?

Meta etiketler, bir web sitesinin, dizine eklenecek sayfaların içeriğini taramaktan sorumlu olan arama motoru robotlarıyla iletişim kurması gereken ana kanallardan biridir. Meta etiketler, arama motorlarına bir sayfanın dizine eklenip eklenmeyeceğini belirtmek için kullanılır ve içeriği hakkında ek bilgiler ekler.

Bu, meta etiketleri iki ana nedenden dolayı bir SEO stratejisinin temel yönlerine dönüştürür. Meta etiketlerin iyi bir şekilde yazılması ve yapılandırılmasıyla, robotların bir web sitesinin her sayfasının içeriğini daha iyi anlamalarına yardımcı olabiliriz, böylece SERP’lerde daha üst sıralarda yer almamız daha olasıdır.

Ek olarak, meta etiketler, kullanıcılara daha fazla tıklama ve aramalarda daha yüksek bir TO elde etmek için ek ve kaliteli bilgiler sunabilir ve onlara web sitesinde daha iyi bir deneyim sunabilir.

Meta Etiket Örnekleri

Meta etiketler başarılı bir SEO stratejisinin önemli bir parçasıdır, bu nedenle onları benzersiz bir şekilde yazmak, daha üst sıralarda yer almak için Google’ı akılda tutmak ve aynı zamanda kullanıcıyı düşünmek önemlidir. Şimdi meta etiketleri nasıl yazmanız ve yazmamanız gerektiğine dair bazı örnekler görelim.

Orijinal Meta Başlık ve Meta Açıklama Etiketleri Örnekleri

Meta başlık ve meta açıklama etiketleri ile hem robotlara hem de kullanıcılara sayfanın ana konusunu ve SERP’lerde ne hakkında olduğunu belirtiyoruz.

İçeriği anlatacak ve ziyaretçilerin dikkatini çekecek şekilde benzersiz ve özgün bir şekilde yazılmalıdır. Bu şekilde büyük web sitelerinin veya dizinlerin üzerinde bile görünmeyi başarabiliriz.

SERP'ler sayfasındaki meta açıklamalar örneği

Öte yandan, başlık etiketlerini sayfanın ana anahtar kelimeleri ve konuları ile ne de çekici bir şekilde optimize etmezsek, SERP’lerin ilk sıralarında çıkmanız daha zor olacaktır.

Ve sadece bu değil: Anahtar kelime doldurmaktan kaçınmak da önerilir, bu da bir kelimeyi çok fazla tekrar etmemeliyiz, aksi halde doğal görünmüyor.

meta açıklamalarda anahtar kelime doldurma örneği

Tüm Dijital Stratejimize Zarar Verebilecek Meta Etiket Örnekleri

Yanlışlıkla veya bilgi eksikliğinden kaynaklanan kötü bir meta etiket kurulumu, web sitesinin tüm görünürlüğüne önemli ölçüde zarar verebilir.

Bu durumda, robots meta etiketinden bahsediyoruz. içerik = “noindeks” arama motorlarına SERP’lerde bir sayfanın dizine eklenmesini – dolayısıyla görünür olmasını – istemediğimizi belirttiğimiz. Bu robots meta etiketleri örneğinde, bir web sayfası listelenmeyeceği için Google’dan organik tıklamalar almak zordur.

noindex meta etiketi örneği

Öte yandan, ile içerik = “indeks” robotlara SERPS sonuçlarında görünmesini istediğimizi söylüyoruz:

Bu nedenle, web sitesinin arama motorlarında görünürlüğünü önemli ölçüde azaltabilecek bu meta etiket örneklerinden nasıl kaçınılacağını bilmek çok önemlidir.

Meta Etiketler Nasıl Yazılır?

Daha iyi bir performans elde etmek için meta etiketleri nasıl yazacağınızı merak ediyorsanız, her zaman kullanıcılarınızı düşünerek içerik yazmanız önemlidir. Ardından, iyi uygulanmış bir SEO stratejisi tasarladıysanız, sayfalarınızı otomatik olarak sıralamanıza yardımcı olacaktır.

Bu nedenle meta etiketler yazarken sayfanın temasını veya konusunu eklemeyi unutmamalısınız. Ana anahtar kelimeniz veya eş anlamlı kelimelerle mümkünse, özellikle başlık ve meta açıklama etiketleri söz konusu olduğunda.

Bunları yazarken, daha iyi sıralamaya çalışmak için Google’ın yönergelerini takip etmek için aşağıdaki ipuçlarını takip etmek önemlidir.

Başlık Etiketleri

Başlık etiketini kullanarak hem Google’a hem de arama motorlarındaki kullanıcılara sayfa içeriğinin başlığını belirtiyoruz. Bu etiket, metnin ana başlığı olan başlık 1 ile karıştırılmamalıdır. Başlık meta etiketi yalnızca arama sonuçlarında kullanıcılara görünür, ancak sayfanın içinde görünmez.

Başlık etiketleri yazmak için en iyi uygulamalar:

  • Ana anahtar kelime veya terimlerle sayfanın ana konusunu özetleyin.
  • SERP’lerde kullanıcıların dikkatini çekecek ve sayfanın TO’sunu artıracak özgün, özgün ve çekici başlıklar yazın.
  • Sayfanın içeriğine göre doğru ve açıklayıcı olun.
  • Anahtar kelimeleri aşmayın veya tekrarlamayın.
  • Yaklaşık 60 karakterden fazla yazmayın (maksimum 580 piksel).

Başlık Etiketleri Nasıl Yazılır

WordPress veya benzeri CMS araçlarında, Rank Math veya Yoast SEO gibi başlık etiketlerinizi düzenlemenize ve önizlemenize yardımcı olacak SEO eklentileri yükleyebilirsiniz.

WordPress başlık etiketi aracı

Veya aşağıdaki kodu da yapıştırabilirsiniz. web sayfanızın:

Web Sitesi Başlığı (Başlık Etiketi) Nedir ve SEO İçin Neden Önemlidir?

SERP'lerde bir HubSpot başlık etiketi örneği

Meta-açıklama Etiketleri

Meta açıklama etiketleri, arama sonuçlarında görünecek olan sayfanın kısa bir açıklamasını ekleme seçeneği sunar.

Google, içerik oluşturucunun önerdiği içeriği her zaman görüntülemese de, kullanıcı tarafından oluşturulanların yeterli “kalitede” olmadığına veya kullanıcının sorgusu ile ilgili olmadığına değer verirlerse, bazen sayfanın içeriği aracılığıyla otomatik olarak oluşturulabilir. .

Meta açıklama etiketleri yazmak için en iyi uygulamalar:

  • Meta açıklamaları, sayfanın içeriğini özetleyen kişiselleştirilmiş bir şekilde yazın.
  • Anahtar kelimeyi doğal bir şekilde ve bol bol tekrar etmeden cümlenin başına koyun.
  • Onları çekici ve orijinal yapın.
  • Yaklaşık olarak 140 ila 160 karakter arasında tutun (maksimum 920 piksel).

Meta-açıklama Etiketleri Nasıl Yazılır

Bu bölümü düzenlemenize ve önizlemenize yardımcı olacak SEO eklentilerini de kullanabilirsiniz:

meta açıklamalar oluşturmanıza yardımcı olacak bir seo eklentisi

Veya aşağıdaki kodu da yapıştırabilirsiniz. sayfanızın:

SERP'lerde bir HubSpot meta açıklaması örneğiMeta-robotlar

Robots meta etiketi, bir SEO stratejisindeki temel meta etiketlerden biridir. Bu etiket özellikle bir arama motoruna bir sayfanın dizine eklenmesi veya izlenmesi gerekip gerekmediğini söyler.

  • Genel olarak, varsayılan değerler indeks, takip ve çoğu durumda bunları belirtmek gerekli değildir. Bununla sayfanın SERP’lerde indekslenmesini istediğimizi ve takip edilebileceğini robotlara belirtiyoruz.
  • Aksine değerleri belirtirsek noindex, nofollow, Google’a bu bağlantıların takip edilmesini ve arama motorlarında görünmesini istemediğimizi söylüyoruz.

Meta Robot Etiketlerini Yazmak için En İyi Uygulamalar

  • noindex etiketlerini robots.txt ile karıştırmayın. Robots.txt dosyaları aracılığıyla bir arama motoruna bazı sayfaları taramak isteyip istemediğimizi bildirirken, robots etiketi aracılığıyla bir web sitesinin dizine eklenmesi gerekip gerekmediğini bildiririz. Bu nedenle, robotlar bunları okuyamayacağından robots.txt dosyalarındaki noindex sayfalarını engellememek önemlidir.

Meta Robot Etiketleri Nasıl Yazılır

Robots etiketini Rank Math veya Yoast SEO ile düzenleyebilirsiniz:

robot etiketini düzenlemek için Yoast'taki kontrol paneli

Veya aşağıdaki kodu da yapıştırabilirsiniz. sayfanızın dizine eklenmesini ve takip edilmesini istemeniz durumunda:

Meta Görünüm Etiketi

Meta görünüm etiketi, arama motorlarına bir sayfanın farklı cihazlarda (mobil, tablet ve masaüstü) nasıl oluşturulacağını ve görüntüleneceğini söyleme şeklimizi kontrol etmek için kullanılır.

Meta Robot Etiketlerini Yazmak için En İyi Uygulamalar

  • İçeriği mobil sürüme uyarlamak için web sitenizin tamamında bir meta görünüm etiketi kullanın.

Görünüm etiketi nasıl düzenlenir?

Gerçekten ne yaptığınızı biliyorsanız, görüntü alanı etiketinizi belgenizin. Değilse, varsayılan olarak önerilen seçeneği kullanın:

….

Meta Etiketlerin tam listesi

Ancak hala çok daha fazla meta etiket var. SEO stratejiniz için size anahtar meta etiketlerin tam bir listesini sunuyoruz:

SEO için gerekli olmayan ancak dikkate alınması önerilen diğer meta etiketler:

  • Yazar meta etiketi, sayfanın yazarını adlandırmak için
  • Telif hakkı meta etiketi, HTML sayfasının kaynak kodunun haklarının sahibi.
  • Meta adı derecelendirme etiketi, yetişkinlere uygun içeriği belirtmek için
  • Tarih meta etiketleri, içeriğin tarihini belirtmek için

Gördüğümüz gibi, hem kullanıcı hem de arama motorları ile daha iyi iletişim kurmamıza yardımcı olmak için kullanılabilecek farklı meta etiketler var, böylece herkes sağlanan bilgileri daha iyi anlıyor. Ancak her birini bilmek ve çekici ve optimal bir şekilde optimize etmek önemlidir.

SEO Başlangıç ​​Paketi

Source link

alt reklam
sidebar reklam kodu
sidebar reklam kodu