üst reklem

2021’de dijital pazarlama için sırada ne var – en önemli 10 trend

2021de dijital pazarlama icin sirada ne var en onemli
Kategori: Genel
Temmuz 19 2021
: 0
alt reklam

2021’de dijital pazarlama için sırada ne var – en önemli 10 trend

2020’de dünya 93 milyon daha fazla cep telefonu kullanıcısı kazandı. Bu, çevrimiçi ürün aramak ve satın almak için akıllı telefonlarını kullanan 93 milyon potansiyel müşteri demektir. Markanızı avucunuzun içine almak için en son dijital pazarlama trendlerine ayak uyduruyor musunuz? 2021’de pazarlama çalışmalarınızı nereye odaklamanız gerektiğini öğrenin.

Dijital devrim henüz tam olarak zirveye ulaşmadı. Gelişmeye devam ederken, pazarlamacılar hedef kitlelerine ulaşmanın yeni yollarını bulmaya devam ediyor. Peki, 2021’de dijital pazarlama nereye gidiyor? 2021’de dijital pazarlamada en dikkat çekici 10 trende bir göz atın.

İçindekiler:

  1. Video artık bir seçenek değil
  2. Çok kanallı pazarlama bir zorunluluktur
  3. konuşma pazarlaması
  4. Veriye dayalı pazarlama
  5. Nostalji pazarlaması
  6. Müşteri gizliliği ve güvenliğine daha fazla odaklanma
  7. Sosyal CRM büyüyen bir trend
  8. Güvenilir medya izleme
  9. Sürtünmesiz müşteri deneyimi
  10. Sosyal medya dinleme

1. Video artık bir seçenek değil

Video, en hızlı büyüyen içerik biçimidir. YouTube’dan TikTok’a kadar, insanlar daha fazla miktarda video içeriği tüketiyor. İnsanlar resim, illüstrasyon ve video gibi görselleri yazılı içerikten daha iyi özümserler. Kaydırılacak çok fazla içerik varken, kısa bir videoyu izlemek uzun bir makaleyi okumaktan daha kolay. Bu pazarlamaya nasıl yansıyor?

Wyzowl tarafından yapılan bir ankete göre, insanların %84’ü bir markanın videosunu izledikten sonra bir ürün veya hizmet satın almaya ikna oluyor. Bu yüzden daha fazla pazarlamacı video pazarlamaya yatırım yapıyor.

2020’de pazarlamacıların %92’si video içeriğinin içerik pazarlama stratejisinin önemli bir parçası olduğunu söylerken, bu oran 2015’te %78’di. Siz de onlardan biri misiniz? Aksi takdirde, rakiplerinize satış kaybediyor olabilirsiniz.

2. Çok kanallı pazarlama bir zorunluluktur

Müşteriler kolaylık ve erişilebilirlik ister. Nerede olurlarsa olsunlar, evde veya hareket halindeyken ve herhangi bir cihazda bir markayla etkileşime girebilmek istiyorlar. Bu, pazarlamanızın onlara sık kullandıkları kanallardan ulaşması ve çok kanallı müşteri desteği sağlamanız gerektiği anlamına gelir.

Çok kanallı müşteri hizmeti sunan işletmeler müşterilerinin %89’unu elinde tutarken, bu oranlar sadece %33 civarında olmayan şirketler. En popüler 3 müşteri iletişim kanalı telefon, e-posta ve çevrimiçi self servistir.

2. multi channel marketing is a must

Birden çok kanaldan müşteri sorgularını yönetmek karmaşık olmak zorunda değildir. Piyasada bunu kolaylaştıran çok kanallı biletleme sistemlerine sahip çok sayıda yardım masası yazılımı bulunmaktadır. Müşteriler sizinle hangi kanal üzerinden iletişime geçerse geçsin, hepsi tek bir biletleme sistemine gider ve acenteler aynı kanal üzerinden yanıt verebilir.

3. Konuşma pazarlaması

Konuşmalı pazarlama, pazarlamadaki yeni terimdir. Birçok açıdan, yeni değil. İşletmeler yıllardır müşterileri ile diyalog halindedir. Sosyal medya tek kanaldır; canlı sohbet bir başkadır. Aslında, canlı sohbetin başarısı, muhtemelen konuşma pazarlamasını ön plana çıkaran şeydir. Müşterilerin %73 kadarı canlı sohbet deneyimlerinden memnun olduklarını söylüyor.

Konuşmalı pazarlama, müşterinizle onlar için uygun olduğu zaman ve yerde konuşmakla ilgilidir. Bu canlı bir sohbet olabilir, ancak Facebook Messenger, WhatsApp veya başka bir iletişim kanalı türü de olabilir.

Ayrıca, daha sonra bir sohbete devam edebilmek anlamına gelir. Diyelim ki bir müşteri sabah 8’de sizinle iletişime geçti, sonra günüyle meşgul oldu ve o gece daha sonra konuşmaya geri döndü. Sabah 8 ve akşam 8’de müsait misiniz?

Chatbotlar, web sitenizin ziyaretçileriyle sohbet başlatmanın harika bir yoludur. Müşteri bilgi arıyorsa, randevu ayarlamak istiyorsa veya bir sorunla ilgili yardıma ihtiyacı varsa, bir sohbet robotu yardım sunabilir.

Chatbotlar aynı zamanda akıllı bir potansiyel müşteri yaratma aracıdır. Müşterileri promosyonlardan haberdar etmek veya sorunlarını çözecek ürünler önermek için web sitenizde veya mesajlaşma uygulamalarında bir chatbot kullanabilirsiniz.

4. Veriye dayalı pazarlama

En başarılı pazarlamacılar, müşterilerine daha iyi hizmet verebilmek için verilerini dikkatle inceler. İşletmeler her zamankinden daha fazla veri elde ediyor. Bu, iş stratejilerini yönlendirmek için kullanılabilecek inanılmaz miktarda tüketici içgörülerine erişmenizi sağlar. Verileri yorumlamak için doğru sistemlere ve pazarlama dehalarına sahipseniz, tam orada parmaklarınızın ucunda.

Pazarlama metriklerini analiz etmek, dijital pazarlamada en çok aranan becerilerden biri haline geldi. Altimeter’in 2020 Dijital Pazarlama Durumu raporunda, yeni işe alımlarda dijital pazarlamacılar tarafından istenen en üst beceri veri analizidir.

Pazarlama verileriniz size şunları söyleyebilir:

  • Web sitenizin ne kadar trafik aldığını, web sitenizde ne kadar kaldıklarını ve kaç sayfa ziyaret ettiklerini.
  • Hangi ürün veya hizmetler diğerlerinden daha iyi satar.
  • Pazarlama kampanyalarınızın yeni müşteriler çekmede ne kadar etkili olduğu.
  • Belli bir süre içinde kaç müşterinizi elinizde tutuyorsunuz ve kaç tanesini kaybediyorsunuz.
  • E-postanızın açık olduğu ve tıklama oranlarının ne olduğu.
  • Hangi sosyal medya içeriği daha yüksek katılım oranları çekiyor.
  • Müşteri memnuniyet düzeyleriniz ve mutlu ya da mutsuz oldukları alanlar.
  • İnsanlar markanızla ne kadar ilgili.

5. Nostalji pazarlaması

Birçok pazarlamacı, pazarlamada duyguların ne kadar güçlü olduğunu bilir. Örneğin neşe, özgürlük, gurur ve hatta öfke duygularını uyandırmak, müşterileri etkilemede çok etkili olabilir. Ayrıca nostalji duygularını uyandıran reklamların daha da güçlü olabileceğini öğreniyoruz.

Nostalji pazarlaması, duygusal duyguları harekete geçiren geçmişe ait görseller, popüler kültür referansları veya müzik kullanır. Bu, bir zaman dilimi, moda, dans veya müzik, yemek, festivaller veya Noel gibi mevsimlik bir olay etrafında toplanabilir. Örneğin Coca-Cola’nın Noel reklam kampanyalarının ne kadar başarılı olduğuna bakın.

Bir araştırma çalışması, tüketicilerin kendilerini nostaljik hissettiren bir şeye para harcama veya bağış yapma olasılığının daha yüksek olduğunu gösterdi. Ayrıca daha fazla harcamaya isteklidirler. İlginç bir şekilde, nostalji duyguları, hatırlamak için çok genç olsalar veya henüz doğmamış olsalar bile, belirli bir on yıla düşkün olan insanlarda da ortaya çıkar.

6. Müşteri gizliliği ve güvenliğine daha fazla odaklanma

Güvenlik ihlalleri ve veri sızıntıları, son yıllarda tüketici gizliliğini ve güvenliğini ön plana çıkardı. Müşterinin özel verileri ifşa olduğunda, şirketinize olan güveni tehlikeye girer ve bu verileri yeniden kazanmak zor olabilir.

Küresel olarak birçok şirket, müşteri bilgilerini güvende tutmak için daha katı güvenlik protokolleri uyguluyor. İki adımlı kimlik doğrulama, biyometrik tanımlama ve Müşterinizi Tanıyın (KYC) doğrulaması gibi müşteri doğrulama protokolleri yaygındır.

Avrupa Birliği (AB), Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) yasasıyla işletmelerin kişisel verileri nasıl ele alacağına ilişkin kısıtlamalar getirdi. GDPR düzenlemelerine uymayan şirketler sert para cezalarıyla karşı karşıya.

GDPR yasası tarafından tetiklenen birçok şirket, artık web sitesi ziyaretçilerini tanımlama bilgileri gibi izleme yazılımlarının kullanımı konusunda bilgilendiriyor. Pazarlama ayrıca, e-posta abonelik listelerine kaydolmak veya promosyon iletişimi almak için müşterilerden daha fazla izne ihtiyaç duyar.

7. Sosyal CRM büyüyen bir trend

CRM sistemleri daha karmaşık hale geldi ve bazıları daha verimli olası satış yaratma ve müşteri destek hizmetleri için çok kanallı işlevselliğe sahip. Sosyal CRM, sosyal medya kanallarının müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımına entegrasyonudur.

Sosyal CRM, bu avantajları tek bir platformda sunar:

  • Ayrı bir sosyal medya planlama platformuna sahip olmak yerine, gönderileri planlayabilir ve takipçilerinizle doğrudan CRM sisteminizde etkileşim kurabilirsiniz.
  • Müşteriniz hakkında çevreleri, ilgi alanları, hobileri ve markanızı nasıl algıladıkları gibi daha zengin bilgiler toplarsınız. Bu, daha alakalı içerik yayınlayabileceğiniz anlamına gelir.
  • Markanız ve rakipleriniz hakkında konuşmalarını izleyebilirsiniz.
  • Soğuk arama yerine “sıcak arama” yapabilirsiniz. Sizi zaten takip eden veya sosyal medyada sizinle etkileşime geçen müşterilere satış yapmak daha kolaydır.
  • Gelen müşteri hizmetleri sorgularını sosyal medya kanallarınızdan yönetebilir ve yanıtlayabilirsiniz.
  • Marka savunucularını keşfedebilir ve ödüllendirebilirsiniz.
  • Ulaşmak için sosyal medya etkileyicilerini belirleyebilirsiniz.
  • Kolayca raporlar oluşturarak sosyal medya metriklerinizi ölçebilir ve analiz edebilirsiniz. Hangi içerik türlerinin daha iyi performans gösterdiğini, ne kadar trafik çektiğinizi ve kaç takipçi kaybettiğinizi görün. Ortaya çıkan müşteri eğilimlerini tespit edebilecek ve pazarlama stratejinizi buna göre ayarlayabileceksiniz.

Medya takibi yeni bir şey değil, ancak çok fazla yalan haber varken, medyayı eleyerek markanız veya rakipleriniz hakkında yanlış haberler bulmak zor olabilir. Müşteriler buna inanırsa, markanızla ilgili sahte haberler işletmeniz üzerinde yıkıcı bir etkiye sahip olabilir. Sahte haberleri bulmak ve ortadan kaldırmak medya izlemenin bir parçası haline geldi.
Sahte haber sorunu ne kadar büyük? İstatistikler, 2020’nin üçüncü çeyreğinde Facebook’ta 1,8 milyar sahte haber etkileşimi olduğunu gösteriyor. Bu sadece Facebook’tur. Sorun, geleneksel ana akım medyanın yanı sıra tüm sosyal medyayı da kapsıyor.

Her şirketin, markası ve faaliyet gösterdiği sektör söz konusu olduğunda nabzını tutması gerekir. Bu, iş zekasının önemli bir unsurudur, ancak istihbaratınızın sağlam raporlara dayanması gerekir.

Bir medya izleme ajansı kiralarsanız, güvenilir haberler bulmak için hangi kontrol ve dengelere sahip olduklarını öğrenmek için gereken özeni gösterin. Kendi medya izlemenizi yapıyorsanız, sitenin saygın olup olmadığını, yazarın biyografisini, atıfta bulunulan kaynakları, kiminle röportaj yapıldığını, gerçek mi yoksa fikir temelli bir parça mı olduğunu ve diğer güvenilir haber kaynaklarının bu konuyu ele alıp almadığını kontrol ederek gerçeği kurgudan ayırın. .

9. Sürtünmesiz müşteri deneyimi

Dijital dünya alışverişi hızlı ve kolay hale getirdi. Sonuç olarak, müşterilerin yüksek beklentileri vardır. Şirketinizle yolculuklarının her adımında verimli hizmet talep ederler. Karşılarına çıkan herhangi bir engel onların kaçmasına ve ihtiyaçlarını karşılayan bir şirket bulmasına neden olabilir.

Sürtünmesiz bir müşteri deneyimi yaratmak için, müşterinizin yolculuğunun başlangıcından satış sonrası desteğe kadar sürtüşme noktalarının nerede olduğunu belirlemeniz gerekir.

Sürtünmenin meydana gelebileceği yerlere birkaç örnek:

  • Aradıkları ürünü hızlı bir şekilde bulabileceklerini unutmayın. Doğru türde müşteri verilerini toplamak, alakasız olanlar yerine kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmanıza olanak tanır.
  • Karmaşık bir çevrimiçi satın alma süreci. Bir satışı tamamlamak için tamamlanması gereken çok fazla adımın olması, müşterinin işlemden vazgeçmesine neden olabilir.
  • Firmanıza kolay kolay ulaşamamak. İletişim bilgileriniz web sitenizde görünüyor mu ve birden fazla müşteri temas noktası sağlıyor musunuz?
  • Uzun bekleme süreleri, yavaş yanıtlar ve müşterinin sorgusunu ilk temasta çözmeyen kötü müşteri hizmetleri.

Sürtünmesiz bir müşteri deneyimi büyük ölçüde karşılığını verebilir. PricewaterhouseCoopers tarafından yapılan bir araştırma şunları buldu:

  • Tüketicilerin %42’si samimi ve konuksever bir deneyim için daha fazla ödeme yapacaktır.
  • %52’si hızlı ve verimli bir hizmet için daha fazla ödeme yapacaktır.
  • %73’ü, olumlu bir müşteri deneyiminin marka sadakatlerini etkilemenin anahtarı olduğunu söyledi.

campaign image digital marketing

Birçok işletmenin müşterilerini başarısızlığa uğratmasının bir nedeni, ne istediklerini veya hayal kırıklıklarının ne olduğunu bilmemeleridir. Kulaklarını yere dayamıyorlar. Pazarlama stratejinizin müşterileriniz arasında yankı uyandırmadığını fark ederseniz, nedenini öğrenmenin zamanı gelmiştir.

Markanızla ilgili inançlarınızı bir kenara bırakın ve müşterilerinizin söylediklerini dinleyin. Sosyal dinleme ve medya izleme birbirine bağlıdır. Medya izleme, markadan bahsetmeyi izler. Sosyal dinleme, olumlu veya olumsuz duyguların arkasında ne olduğunu belirlemek için bu sözleri analiz etmek için bir adım daha ileri gider.

Pazar araştırmanızı tamamlamanın harika bir yolu. Pazarın nereye gittiği hakkında bir fikir edinebilir ve rakiplerinizin başarılarından veya başarısızlıklarından öğrenebilirsiniz. Bu bilgileri pazarlama stratejinizi yönlendirmek ve müşterilerinize daha iyi hizmet vermek için kullanabilirsiniz.

Sosyal dinleme becerilerinizde ince ayar yapmak, eleştirilere veya şikayetlere anında yanıt verebileceğiniz ve olası bir halkla ilişkiler krizini önleyebileceğiniz anlamına da gelir. Ne kadar hızlı yanıt verirseniz, itibarınız o kadar az zarar görebilir.

Müşterilerle çevrimiçi iletişim kurmanın pek çok yolu vardır. Hepsi hedef kitleniz için çalışmayabilir ve pazarlama bütçeniz mütevazıysa, hepsini de uygulayamayabilirsiniz. Çabalarınızı hedef kitlenize en uygun olanlara odaklamak, en iyi sonuçları nasıl elde edeceğinizdir.

Source link

alt reklam
sidebar reklam kodu
sidebar reklam kodu